15. februar 2007

Om terskler og andre ting

Nå er det en god stund siden alf satt 360'n under, og dette skal jo i teorien bety at mange begivenheter venter på se dagens lys i fjellvegens elektroblekke. Men hvor blir det da av? Jeg lar det spørsmålet stå åpent, før jeg fortsetter videre..

(Anonyme) fjellvegenbeboere har fortalt om skrivesperre, frykt for dårlig innhold og bla bla ukebla. - At terskelen er for høy lissom. Vel, nok en gang er det bare å beklage. Det er feil! Og for å demonstrere nok en gang hvor lite man kan skrive om, men likevel skrive om noe så har jeg allerede skrevet 113 ord (og det var bare frem til denne parentesen!) om ingenting, og du har likevel lest det. Fascinerende?

Okai. Men da skal vi se hva vi kan grave opp videre her. Jeg prøver spørsmålet: Hva skjedde egentlig 6. februar i Baraka? Nja, lat oss tenke oss godt om...

Rundt kl. 15.31 entrer cj kjøkkenet og finner ragnhild sterkt forkommen - hmm.. berre tulla.. prøver en gang til: ...ragnhild som lager mat.

matlagern boikottet fotografen endel, men jeg synes likevel hun smiler fint på dette bildet...

Videre, rundt 15:34, entrer kristian rommet.
Ute er det sol..
Men det skal mer til enn fint vær for å få opp humøret til ragnhild..
Selv ikke denne gla'gutten klarte å gjøre saken bedre...

Nei, takke seg til avisa sa kristian, før han leste videre i tunge artikler.
Etter at kristian leste professoren høyt var det et slags smil å se på triste-ragnhild..


Eldrid hørte om at triste-Ragnhild var blitt glad og måtte se om det stemte.

Og da hun fikk se dette ble hun også glad.

Nå alle var glade og alle hadde det fint og alle levde lykkelige.
PS. rut og gudrun mangla på kjøkkenet denne dagen. De satt nok med dataen begge to.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Carl Jørgen!
Du får herved februarprisen for deilig utført arbeid med bloggen!Mangla sjølvsagt litt krydder (dvs Gudrun)

Hurra hurra!
Helsing slugga oppi etasjen.

Anonym sa...

Jeg vil også ha Nikon D200 med 10mm.... Sukk..!

Anonym sa...

Ser ut som dere har det fint i Volda :) dersom vinteren er like bra som Kristian sier, så må jeg nesten vurdere Volda til neste år..!

Anonym sa...

Februarprisen eno kanskje gjev den, men no e det mars og ej førventa igrunn ei ny oppdatering! det skjer kanskje ingenting i volda lenger?

hepp hepp og kozikoz frå Anne!

ps, he ho rut skaffa sej nytt og hemmla nommer?

ragnhild sa...

matlagereren i fortellingen tar ordet etter å ha vært lenge i dvale:)

Takk, Carl Jørgen, for at jeg endelig har blitt oppdaget og fotografert fra alle vinkler! Jeg har funnet ut, etter mye hard tenkning, at jeg kunne faktisk ikke gjort en bedre jobb som fotomodell enn den jeg gjorde på kjøkkenet tirsdag etter jul kl 15:31!

Anonym sa...

hei anne! nei, eg har 'kje endra nummer...? har du prøvd å få tak i meg? =) skal du til søramerika neste år?
tutt

CJ sa...

oj, velkommen til matlagern og! bra å høre du er fornøyd med mediedekningen! men viktig å ikke gi seg med det; nå må vi se videre, sette nye mål osv. - tenkte eksempelvis på se&hør.. vi får ta det nærmere:)